F.A.Q
Meest gestelde vragen
Resellers
- Wat houdt de Controle Paneel personalisatie optie in?
- Waarom zou ik de name servers van mijn klanten moeten aanpassen?
- Ik wil graag één van de producten van mijn klanten beheren. Hoe kan ik dat doen?
- Wat is een tag?
- Ik heb een nieuw product gekocht voor een van mijn klanten maar ik kan het niet vinden. Waar kan ik het terugvinden?
- Ik heb zojuist een hostingsproduct aangeschft. Wat zou ik nu moeten doen?
- De aan mij toegekende prijslijst is gewijzigd. Waarom?
- Wat is een name server?
- Ik moet de details van een van mijn klanten aanpassen. Hoe doe ik dat?
- Kan ik klanten die ik aangemaakt heb verwijderen?
- Zullen mijn klanten weten dat ik diensten aanbied welke geleverd worden door Amen Nederland B.V.
- Kan ik een e-mail versturen naar een selectie klanten of kan ik alleen e-mail versturen naar de volledige lijst van klanten?
- Kan ik nieuwe producten voor mijn klanten kopen middels het Controle Paneel?
- Hoe kan ik nieuwe producten voor mijn klanten bestellen?
- Kan ik per klant Controle Paneel een verschillende personalisatie toepassen?
- Wat houdt de optie Webmail personalisatie in?
- Ik moet een nieuwe klant toevoegen. Hoe doe ik dat?
- Ik wil graag de producten van Amen als mijn eigen verkopen: Is er enige mogelijkheid dat mijn klanten kunnen achterhalen dat ik uw producten aanbied?
- Is het voor mijn klanten mogelijk om zelf hun producten of diensten te beheren welke zij afnemen?
- Welke producten en diensten zijn er mogelijk middels het Reseller programma?
- Wat voor garanties bieden jullie?
- Ik heb een heel breed klantenbestand en wil hetgraag zo makkelijk mogelijk maar effectief kunnen beheren. Tot op welk niveau kan het Controle Paneel dit voor mij als Reseller mogelijk maken?
- Als ik Reseller word krijg ik dan korting op uw producten en diensten?
Wat houdt de Controle Paneel personalisatie optie in?
Deze optie geeft u de mogelijkheid om een gepersonaliseerd adres te hanteren waarmee uw klanten kunnen inloggen op hun Controle Paneel. U kunt deze optie te allen tijde wijzigen en ook een vooraf geconfigureerd adres hanteren voor uw klanten.
Waarom zou ik de name servers van mijn klanten moeten aanpassen?
In het geval dat u zelf een eigen DNS Server beheert, kunt u ervoor kiezen om deze als Root Name Server te laten fungeren. Voordat u uw eigen DNS server toekent aan een domein en daarmee aan een domain registration authority (zoals bijvoorbeeld SIDN) moet u er zeker van zijn dat de DNS Zone op uw eigen DNS Server correct geconfigureerd is voor de domeinnaam. U kunt ook te allen tijde gebruik maken van onze DNS Server voor uw domeinnamen.
Ik wil graag één van de producten van mijn klanten beheren. Hoe kan ik dat doen?
Indien u wenst om een product van een van uw klanten te beheren dan kunt u dit doen door te klikken op Uw Klanten in de zij-menu, daarna selecteert u de klant waarvan u het product wenst te beheren.
Klik dan op de link Log in op het Controle Paneel van uw klant en u zult ingelogd worden op het Controle Paneel van uw klant. Hierna selecteert u de dienst die u wilt beheren.
Wat is een tag?
Een tag is een steekwoord dat u kunt toekennen aan een klant om ze te categoriseren. Door meerdere klanten dezelfde tag te geven maakt u groepen. U kunt klanten dan ook op basis van deze tag weer zoeken middels het zij-menu. U kunt ook meerdere tags toe kennen aan een klant indien gewenst. De tags zijn verder ook te bewerken of te verwijderen middels het zij-menu.
Ik heb een nieuw product gekocht voor een van mijn klanten maar ik kan het niet vinden. Waar kan ik het terugvinden?
Indien u een nieuw product heeft gekocht maar het nog niet toegekend heeft aan een klant kunt u het product in uw eigen Controle Paneel terugvinden. Ga naar Uw Producten en zoek het product op wat u heeft aangekocht.
Selecteer het product en ga vervolgens helemaal naar beneden op de pagina en daar vindt u de optie Koppel dit product aan een van uw klanten.
Ik heb zojuist een hostingsproduct aangeschft. Wat zou ik nu moeten doen?
Als eerste zult u het pakket actief moeten stellen voor uw domein.
1. Log in op uw Amen Controle Paneel.
2. Kies de domeinnaam uit de lijst van producten uit de rechter zijbalk.
3. Ga daar naar Domein en DNS.
4. Klik op Redirect en Subdomeinen, klik daarna op het tabblad Koppelingen.
5. Selecteer of maak een subdomein naar uw keuze aan welke u wilt gebruiken bij het zojuist afgenomen hostingsproduct en sla de waarde op.
De aan mij toegekende prijslijst is gewijzigd. Waarom?
Uw prijslijst is aangepast omdat u producten heeft verlengd of nieuwe producten heeft afgenomen, of omdat u producten heeft laten verlopen. De prijslijst die aan u toegekend wordt is gebaseerd op uw aankopen/verlengingen en verlopen producten.
Wat is een name server?
Een name server is een authoritative DNS server voor de Domain Name System's root zone. Het beantwoordt aanvragen over een domein door middel van de hostname om te zetten naar het bijbehorende IP-adres. Hierdoor kan een name server er dus voor zorgen dat na het ingeven van een domeinnaam de juiste content op een server en dus website wordt getoond.
Ik moet de details van een van mijn klanten aanpassen. Hoe doe ik dat?
Klik op de optie “Uw Klanten” in het zij-menu. Zoek dan de klant op welke u wenst te wijzigen en klik deze klant aan. Klik dan op de optie “Profiel Wijzigen” om een wijziging te kunnen aanbrengen in de details van deze klant.
Kan ik klanten die ik aangemaakt heb verwijderen?
Ja, u kunt klanten die u aangemaakt heeft verwijderen, maar alleen indien de klant geen actieve producten meer heeft. Indien de klant nog wel actieve producten heeft, dient u eerst deze producten aan een andere klant of aan uzelf toe te kennen. Hierna kunt u de klant verwijderen.
Zullen mijn klanten weten dat ik diensten aanbied welke geleverd worden door Amen Nederland B.V.
Uw klanten zullen geen contact hebben met Amen en zullen middels de website op geen enkele manier kunnen constateren dat u producten levert via ons. De naam Amen, het logo en de bijbehorende links zullen niet worden weergegeven op geen enkele pagina van het Controle Paneel van uw klanten.
Kan ik een e-mail versturen naar een selectie klanten of kan ik alleen e-mail versturen naar de volledige lijst van klanten?
U kunt zowel naar al uw klanten als naar een selectie klanten mailen en dus ook naar individuele klanten.
Indien u al uw klanten wenst te mailen klikt u op E-mail al uw klanten in het zij-menu.
Indien u een e-mail naar een selectie klanten wilt sturen doet u dit door naar Uw Klanten toe te gaan en dan te filteren middels geavanceerd zoeken. Hierna klikt u op het e-mail icoontje en u kunt dan de selectie van klanten tegelijktijdig mailen.
Kan ik nieuwe producten voor mijn klanten kopen middels het Controle Paneel?
Nee, u kunt geen nieuwe producten vanuit het Controle Paneel kopen. Om nieuwe producten te bestellen gaat u naar en volgt u het volgende FAQ item.
Hoe kan ik nieuwe producten voor mijn klanten bestellen?
Ga naar en bestel het product zoals u normaal een bestelling zou doen voor uzelf. Eenmaal in uw Controle paneel gaat u naar het onderdeel Uw Producten en zoek het product op. Selecteer deze en scroll op de pagina naar beneden. Klik daar op de optie Koppel dit product aan een van uw klanten.
Kan ik per klant Controle Paneel een verschillende personalisatie toepassen?
Nee, u kunt alleen uw Controle Paneel personalisatie aanpassen voor alle Controle Panelen van uw klanten tegelijktijdig. Als u wijzigingen gedaan heeft onder de optie “Personaliseer uw Controle Paneel” , zullen deze worden toegepast voor alle Controle Panelen van uw klanten.
Wat houdt de optie Webmail personalisatie in?
Deze optie geeft u de mogelijkheid om een gepersonaliseerd adres te hanteren waarmee uw klanten kunnen inloggen op hun webmail. U kunt deze optie te allen tijde wijzigen en ook een vooraf geconfigureerd adres hanteren voor uw klanten.
Ik moet een nieuwe klant toevoegen. Hoe doe ik dat?
Om een nieuwe klant toe te voegen, klikt u op ‘Voeg een nieuwe klant toe’ in het zij-menu. Vul alle informatie in en sla het formulier op. U vindt daarna na enkele minuten uw nieuw klant terug in de lijst van uw klanten.
Ik wil graag de producten van Amen als mijn eigen verkopen: Is er enige mogelijkheid dat mijn klanten kunnen achterhalen dat ik uw producten aanbied?
Geheel niet: Onze producten en diensten worden geheel als whitelabel aangeboden en kunnen verder voorzien worden van uw eigen stijl. Nergens vindt u een vermelding terug welke uw klanten zal verwijzen naar ons.
Is het voor mijn klanten mogelijk om zelf hun producten of diensten te beheren welke zij afnemen?
Dit is mogelijk, u kunt als reseller bepalen of een achterliggende klant een, naar uw eigen stijl ingericht, Controle Paneel krijgt. U kunt als reseller er ook voor kiezen om het beheer van producten en diensten geheel aan uw zijde te behouden indien gewenst.
Welke producten en diensten zijn er mogelijk middels het Reseller programma?
Het Reseller programma biedt een hele range aan producten: van domein registraties en verhuizingen in alle denkbare extensies tot e-mail, hostingspakketten, virtueel en dedicated server, applicaties voor het ontwikkelen van website en e-commerce oplossingen.
Wat voor garanties bieden jullie?
Amen is onderdeel van de Dada groep. Met reeds 1.800.000 domeinen geregistreerd in meer dan 250 extensies behoort de Dada groep tot een van de grootste Hosting bedrijven ter wereld. Al ruim 490.000 personen gingen u voor. Met zoveel domeinen en klanten kunt u met een gerust hart op ons vertouwen.
Ik heb een heel breed klantenbestand en wil hetgraag zo makkelijk mogelijk maar effectief kunnen beheren. Tot op welk niveau kan het Controle Paneel dit voor mij als Reseller mogelijk maken?
Het Controle Paneel biedt een heleboel geavanceerde opties voor het makkelijk en effectief beheren van nagenoeg ieder klantenbestand, hoe breed het ook is. Klanten en producten staan feitelijk in zoverre los van elkaar ingericht zodat het doorzoeken van beide mogelijk is, u kunt verder bijvoorbeeld tags maken om specifieke klant groepen aan te maken indien dit gewenst is.
Als ik Reseller word krijg ik dan korting op uw producten en diensten?
Resellers hebben toegang tot vier verschillende prijslijsten op basis waarvan zij korting ontvangen: Brons, Silver, Goud en Platinum. De korting kan met deze prijslijsten oplopen tot een korting van 60% op onze producten.
Iedere Reseller krijgt een score gebaseerd op de waarde van de producten die zij iedere maand afnemen. Deze score wordt automatisch bijgewerkt en de kortingen worden bij aankoop van ieder product verwerkt.