F.A.Q
Meest gestelde vragen
Mail configuratie en POP IMAP SMTP Servers
- Hoe stel ik Outlook 2007 in voor mijn email adres?
- Hoe beheer ik mijn email adressen?
- Hoe maak ik gebruik van de Amen SMTP server?
- Kan ik gebruik maken van een beveiligde(SSL) e-mail verbinding?
Hoe stel ik Outlook 2007 in voor mijn email adres?
Wij gaan er van uit dat u een Nederlandse versie van Microsoft Office 2007 gebruikt. Dezelfde configuratie is van toepassing wanneer u Outlook 2007 gebruikt in het Engels, de benamingen zullen alleen anders zijn.
In Outlook klikt u op ‘Extra’ en selecteer 'Accountinstellingen' en dan op ‘Nieuw’. of wanneer u voor de eerste keer Outlook gebruikt volg de wizzard tot het scherm waar u de volgende gegevens kunt invullen.
Selecteer op deze pagina: ‘Microsoft Exchange, POP3, IMAP of HTTP’ en klik op ‘volgende’. Op het volgende scherm vult u niets in maar vink 'Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’ aan, en klik op ‘volgende’.
Selecteer: ‘Internet-e-mail’ en klik op ‘Volgende’. Op het volgende scherm kunt u de details van uw email account opgeven:
Bij e-mailadres vult u het in te stellen e-mailadres in en bij naam vult u uw volledige naam in. Deze 2 instellingen zijn niet van toepassing op de werking maar geven aan hoe de ontvanger de afzender ziet. (Foutieve of valse instellingen hier kunnen ervoor zorgen dat uw email als SPAM word gezien)
Bij ‘Type account’ selecteert u POP3 (IMAP word ook ondersteund, mocht u daar gebruik van willen maken).
Bij de server voor inkomende email vult u het volgende in mail.{Uw domein naam}
Bij de server voor uitgaande email vult u de SMTP server in van uw internet provider (ISP).
Bij gebruikersnaam vult u uw volledige email adres in (bijvoorbeeld: piet@domeinnaam.nl) en bij het wachtwoord vult u het wachtwoord in dat u via uw controle paneel heeft ingesteld bij het aanmaken van de e-mail box.
Vink eventueel ‘Wachtwoord onthouden’ aan.
Uw configuratie van Outlook is nu voltooit.
Hoe beheer ik mijn email adressen?
Klik in uw controle paneel op "Beheer actieve e-mailadressen".
U ziet nu meteen bovenaan hoeveel e-mailboxen u heeft aangemaakt en hoeveel u er ter beschikking heeft. Heeft u meer email adressen nodig dan kun u een extra service koppelen aan uw domein.
Daarnaast ziet u de status van uw antivirus en antispam filters, deze zou u hier kunnen deactiveren of activeren. Let op bij het deactiveren krijgt u wellicht grote hoeveelheden ongewenste e-mails en loop u verhoogd risico op virus infecties via de e-mail.
Hieronder vindt u 2 tab bladen, één voor het aanmaken van een "forward" oftewel een doorverwijzing van een aan te maken e-mail adres naar een ander bestaand e-mail adres.
Voor het aanmaken van een e-mailbox zodat de e-mails gelezen kunnen worden door middel van webmail, pop3 of imap kunt u het standaard tab gebruiken "Mailbox POP3/IMAP".
Vul de gewenste e-mail naam in dat voor de @ moet komen en type het gewenste wachtwoord in en herhaal deze.
Selecteer van welk pakket dat gekoppeld is aan dit domein u de mailbox wilt gebruiken, dit heeft geen invloed op de werking ervan, wel op de verloop datum van de eventuele extra geactiveerde pakketten op dit domein.
En klik op "Doorgaan", uw nieuwe email box word binnen 30 minuten geactiveerd.
Helemaal onderaan staat een lijst met al uw mailboxen.
U kunt hier het wachtwoord wijzigen, de mailbox wissen of omzetten van een forward naar een mailbox of andersom.
Ook kunt u de mailbox koppelen aan een andere hosting pakket dat is geactiveerd op dit domein.
Hoe maak ik gebruik van de Amen SMTP server?
U kunt ook gebruik maken van onze uitgaande e-mail server, let wel op dit zal trager gaan dan die van uw eigen internet provider en de werking word soms door uw internet leverancier of router geblokkeerd. Toch kan het makkelijk zijn wanneer u bijvoorbeeld op uw laptop vaak gebruik maakt van andere internet verbindingen.
Vul dan als SMTP server in SMTP.{Uw domein naam}
Klik vervolgens op ‘Meer instellingen' en ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande email’ plaats hier een vinkje bij ‘Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist’.
U kunt dezelfde aanmeld gegevens gebruiken voor uw uitgaande e-mail server als die voor uw inkomende e-mail server.
Mochten er problemen ontstaan omdat uw internet leverancier of uw netwerk poort 25 blokkeert, dan kunt u ook gebruik maken van poort 587 voor uw uitgaande e-mail server, u vind deze optie onder "Meer instellingen" in het tab "Geavanceerd"
Kan ik gebruik maken van een beveiligde(SSL) e-mail verbinding?
U kunt gebruik maken van een SSL beveiligde verbinding voor het ontvangen en eventueel versturen van uw e-mail. In Outlook 2007NL vind u deze optie onder de "Meer instellingen..." van uw aangemaakte account.
Gebruikt u POP3:
Open het tabblad "Geavanceerd", voor uw binnenkomende e-mail kunt u de optie "Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL)" aan zetten.
Controleer ook of het poort nummer (er boven) is veranderd naar 995.
Gebruikt u IMAP:
Open het tabblad "Geavanceerd", voor uw binnenkomende e-mailkunt u de optie "Gebruik het volgende type versleuteling verbinding" instellen op "SSL".
Controleer ook of het poort nummer (er boven) is veranderd naar 993.
SMTP:
Uitsluitend wanneer u gebruik maakt van de uitgaande e-mail server van uw eigen domein (dus niet die van uw internet leverancier) kunt u de optie "Gebruik het volgende type versleuteling verbinding" instellen op "SSL".
Verander zelf het poort nummer (er boven) in 465.
Omdat onze mail server een geldig certificaat heeft voor het "securemail.pro" domein krijgt u meldingen dat uw domein naam niet geldig is voor dit certificaat.
Dit kunt u oplossen door uw inkomende e-mail server te veranderen in : mail-nl.securemail.pro
Voor uw uitgaande e-mail server : smtp-nl.securemail.pro